Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Diskuse o úpravách, kterými E46 vylepšujete (nebo si to aspoň myslíte :-))

Moderátoři: Vojtar, Mr.Scully, Maty

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Totic v 13. srp 2017, 11:08

Já bych se toho nebál, pořád lepší přehodit hlavu než kopu věcí. Hlavně to jet vyzkoušet na brzdu ať je to vidět na papíře.
Totic
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 47
Registrován: 10. led 2015, 02:39
Typ E46: 323i

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod ice.blade v 13. srp 2017, 12:22

Radsej kup B30 motor a rj ti viem prehrat na 3 litrovu :-) nemusis nic bastlit, motor kupis max za 1000€ komplet nastrojeny zo vsetkym, potom vymenis brzdy za silnejsie, prevodovka a kardan ten vykon udrzia ak na tom nebudes driftit
diag.sk - profesionální Diagnostiké kabely
profiracing.cz - Čiptuning, Úpravy a Aktualizace řídících jednotek
Uživatelský avatar
ice.blade
Bobr evropský [drifter]
 
Příspěvky: 1659
Registrován: 26. bře 2009, 09:47
Bydliště: BA, sem tam Brno a Praha     Diagnostické kabely - diag.sk Úpravy řídících jednotek - profiracing.cz

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Totic v 15. srp 2017, 08:23

To je rada jistě dobrá, ale velmi drahá. SWAP je kompletní řešení. Ale dozačátku můžeš zkusit přehodit jen 3l sání s lištou za 100€ co mám k dispozici a uvidí se co to udělá?
Totic
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 47
Registrován: 10. led 2015, 02:39
Typ E46: 323i

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod hrusaq v 15. srp 2017, 11:54

Z tohohle nápadu, stejně nic nebude....
ex 320d touring ex 330Ci (budu dlouho vzpominat, super pracovnik)
Uživatelský avatar
hrusaq
Ptakopysk podivný [M3 driver]
 
Příspěvky: 14639
Registrován: 16. zář 2008, 13:51
Bydliště: Los Benos
Typ E46: 335iA

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod baforak v 15. srp 2017, 18:45

1000x lepší a do budoucna výhodnější, je se zbavit třistadváci a koupit si buď dvaosmu, nebo rovnou třílitr. Jakýkoliv sraní se do zvyšování výkonu u m54b22 postrádá smysl, protože to bude finančně nákladný a ve výsledku to bude pořád slabší než třílitr a i kdyby to mělo koně, tak to nebude mít takovej krouťák od nízkejch což je zrovna skvělá vlastnost třílitru. Měnit motor z b22 na b30 je totální nesmysl, spojka bude ráda když to udrží, převodovka i diferák půjdou do sraček, poloosy taky, brzdy to neubrzdí - zrovna brzdy jsou rády, že ubrzdí už b22, navíc je to o průser při bouračce. Osobně jsem byl ve stejný situaci, měl jsem 320 s m54b22 a bylo to pro mě líný, zvažoval jsem taky leccos, výměnu diffu ( je to taky nesmysl - diferák, kterej by zlepšil akceleraci tě dostane do situace, že budeš akorát furt mrdat fofrklackem ). Když vyměníš motor, tak to auto bude hůř prodejný, nebo spíš skoro neprodejný a ono to není moc dobře prodejný ani se správným motorem... Investování do zvýšení výkonu u 2.2ky je házení perel sviním. Stoprocentní smysl to dává až u M3, protože je to vrcholnej model a u b30 je to s otazníkem, ale smysl to ještě i celkem dává, protože pěknej třílitr vyjde i s kompresor kitem pořád levnějš než pěkná M3...
330Ci FL | M54B30 | Manual | M-Packet II | Alcantara sportsitze w. memory | Orientblau | AC Schnitzer style 3 - 18" | BMW Styling 89 - 17"
ex 320Ci 125kw
baforak
Prase bradavičnaté [umí vyměnit pneu]
 
Příspěvky: 261
Registrován: 08. kvě 2016, 19:13
Typ E46: 330Ci FL

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Totic v 16. srp 2017, 08:54

no dobře, vyměnit motor, kompresorovat to jsou rady za desítky tisíc a koupit jiný auto, či bájení o M3 za stovky. To určitě majitelé 320i nejdou hned udělat. První kdo si s tím chce pohrát a něco vyzkoušet cca do 5ti tisíc korun je ta výměna sání, nebo hlavy a tady speciálně pro 2,2l taky nějaký kouzlo s MAF: http://www.bmwklub.eu/forum/viewtopic.p ... a289de1b64
Totic
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 47
Registrován: 10. led 2015, 02:39
Typ E46: 323i

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod baforak v 16. srp 2017, 22:26

Jestli těch zaprděných 10 - 15 koní, co z toho vydoluješ za to stojí si musíš zvážit sám a pochybuju, že z toho vydoluješ víc... Stejně budou až ve vysokejch otáčkách a hlavní průser toho motoru je, že nemá krouťák ani výkon do 4,5t ot, až tam se začíná trošku něco dít a stejně to není žádná sláva, vím o čem mluvím, dával jsem tomu do těla celkem dost a bylo třeba to pořád držet nad 5tis aby to jelo a jak dlouho to asi ty patnáctiletý šunky vydrží :-) . Než zvyšovat výkon, tak se spíše vyplatí to auto odlehčit a mít funkční podvozek, to bude mít větší přínos než nějakých pár poníků, ještě doporučuju vzpěry, ty jsem ve 320 měl a byl to posun k lepšímu. Podle mě si ale 320 nezaslouží investici ani těch 5t do "zvyšování výkonu", je to lemra a z lemry závodníka prostě neuděláš, ten motor fakt dost nejede. Ono se zdá, ale jakmile se v tom začneš hrabat, tak ty prachy letí, 5t tuhle a támhle a za chvíli v tom budeš za deset a fakt se to hezky nasčítává... Ber to jako radu od někoho, kdo si prošel tou samou anabází s M54b22 a nakonec auto relativně vychytaný prodal a koupil b30.
330Ci FL | M54B30 | Manual | M-Packet II | Alcantara sportsitze w. memory | Orientblau | AC Schnitzer style 3 - 18" | BMW Styling 89 - 17"
ex 320Ci 125kw
baforak
Prase bradavičnaté [umí vyměnit pneu]
 
Příspěvky: 261
Registrován: 08. kvě 2016, 19:13
Typ E46: 330Ci FL

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Deathstalker v 21. srp 2017, 14:54

Pokud je dobrá kastle tak se určitě vyplatí SWAP. plus mínus za 30 000 czk máš swap hotov.

A 6ti val na 6ti val bude relativně levnější. Jak psal někdo výše, přeprogramuje jednotku, takže nepotřebuješ novou jednotku, EWS a klíčky. Poloosy zůstávají, stejně tak diff (bude to pekelně krátké na ten 3 litr :D ) . Akorát brzdy musí jít nové z 330ky, jinak ti motor nezapíšou (a bylo by to taky docela o hubu).

Pokud budeš kupovat M54B30 tak většinou z anglána (mají méně nalítané a většinou reálně, jediný problém je, že potřebuješ nové vedení serva)

Jo a co potřebuješ kromě spotřebních věcí (olej, servo-olej, chladička, nové siláče motoru - doporučuju, převodovky - ty taky) .... Motor (nastrojený), převodovka, kardán, výfuk, zápis počítej 1300 za papír plus přestavba 1000 plus STK.
316i (N42B18) SWAP
Deathstalker
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 16
Registrován: 28. lis 2016, 20:34
Typ E46: 316i SWAP

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Hazoš v 24. srp 2017, 17:52

hrusaq píše:Z tohohle nápadu, stejně nic nebude....


čekal jsem kdo tu řekne tuhle pravdu :mrgreen: :twisted:
NAFTA PATŘÍ DO KAMEN!!!! Černý z kamen.....černý do kamen!!!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hazoš
plešoun
 
Příspěvky: 7879
Registrován: 02. kvě 2010, 15:20
Bydliště: Sušice - Plzeň - Žďár n.S.
Typ E46: Briketa

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod ice.blade v 25. srp 2017, 11:16

Deathstalker píše:Pokud je dobrá kastle tak se určitě vyplatí SWAP. plus mínus za 30 000 czk máš swap hotov.

A 6ti val na 6ti val bude relativně levnější. Jak psal někdo výše, přeprogramuje jednotku, takže nepotřebuješ novou jednotku, EWS a klíčky. Poloosy zůstávají, stejně tak diff (bude to pekelně krátké na ten 3 litr :D ) . Akorát brzdy musí jít nové z 330ky, jinak ti motor nezapíšou (a bylo by to taky docela o hubu).

Pokud budeš kupovat M54B30 tak většinou z anglána (mají méně nalítané a většinou reálně, jediný problém je, že potřebuješ nové vedení serva)

Jo a co potřebuješ kromě spotřebních věcí (olej, servo-olej, chladička, nové siláče motoru - doporučuju, převodovky - ty taky) .... Motor (nastrojený), převodovka, kardán, výfuk, zápis počítej 1300 za papír plus přestavba 1000 plus STK.


Da sa v cr zlegalizovat zastavba V8 namiesto R6?
diag.sk - profesionální Diagnostiké kabely
profiracing.cz - Čiptuning, Úpravy a Aktualizace řídících jednotek
Uživatelský avatar
ice.blade
Bobr evropský [drifter]
 
Příspěvky: 1659
Registrován: 26. bře 2009, 09:47
Bydliště: BA, sem tam Brno a Praha     Diagnostické kabely - diag.sk Úpravy řídících jednotek - profiracing.cz

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Totic v 25. srp 2017, 11:57

Do E46? To asi nie.. :) Leda jít cestou či to tam nedávala Alpina, Schnitzer, Hartge?

Já swapoval právě třílitra, českýho přidřenýho za anglána 120tis.mílovýho a pravda šlape jako Rolls :D
A jo vyšlo to v podstatě celkem za nemalých 30k,-
Totic
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 47
Registrován: 10. led 2015, 02:39
Typ E46: 323i

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod zuzi v 25. srp 2017, 12:56

ice.blade píše:
Deathstalker píše:Pokud je dobrá kastle tak se určitě vyplatí SWAP. plus mínus za 30 000 czk máš swap hotov.

A 6ti val na 6ti val bude relativně levnější. Jak psal někdo výše, přeprogramuje jednotku, takže nepotřebuješ novou jednotku, EWS a klíčky. Poloosy zůstávají, stejně tak diff (bude to pekelně krátké na ten 3 litr :D ) . Akorát brzdy musí jít nové z 330ky, jinak ti motor nezapíšou (a bylo by to taky docela o hubu).

Pokud budeš kupovat M54B30 tak většinou z anglána (mají méně nalítané a většinou reálně, jediný problém je, že potřebuješ nové vedení serva)

Jo a co potřebuješ kromě spotřebních věcí (olej, servo-olej, chladička, nové siláče motoru - doporučuju, převodovky - ty taky) .... Motor (nastrojený), převodovka, kardán, výfuk, zápis počítej 1300 za papír plus přestavba 1000 plus STK.


Da sa v cr zlegalizovat zastavba V8 namiesto R6?

musel by jsi asi fakt jit cestou alpina, případně ze sebe udělat výrobce aut a udělat na TUV pár zkoušek a máš to legálně, případně jezdit na Fkách jako prototyp. V CZ to není vázaná činnost - nemusíš na to nic splnit.
Uživatelský avatar
zuzi
Ptakopysk podivný [M3 driver]
 
Příspěvky: 12184
Registrován: 10. kvě 2010, 21:38
Bydliště: Plzeň
Typ E46: 330xi touring

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Deathstalker v 25. srp 2017, 13:07

To asi nebude tak jednoduché, legálně v ČR to jde pouze tak, že ti ten papír vystaví HELPREG tedy oficální zástupce BMW v ČR.

Nejjednodušší řešení se mi jeví napsat auto do polska, tam totiž je legální vše co troubí a zatáčí a pak to buďto nechat na polských značkách (tedy legálně) nebo to potom přehlásit do ČR. To je ale už otázka na někoho kdo toto dělal. Vím, že takhle legálně jezdila Silvia S15 překopaná na levostranné řízení v době kdy nebylo možné přihlásit RHD. Tím, že to legálně jezdilo v Holandsku, tak státní orgán vyhodnotil, že je to legální i v Česku.

Apropo, Alpine atd jsou oficiální úpravci ne výrobci. Takže aby to prošlo musel by jsi mít razítko úpravce, že je to jeho práce. Asi jednodušší bude koupit Alpinu :D
316i (N42B18) SWAP
Deathstalker
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 16
Registrován: 28. lis 2016, 20:34
Typ E46: 316i SWAP

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Deathstalker v 25. srp 2017, 13:09

zuzi píše:
ice.blade píše:
Deathstalker píše:Pokud je dobrá kastle tak se určitě vyplatí SWAP. plus mínus za 30 000 czk máš swap hotov.

A 6ti val na 6ti val bude relativně levnější. Jak psal někdo výše, přeprogramuje jednotku, takže nepotřebuješ novou jednotku, EWS a klíčky. Poloosy zůstávají, stejně tak diff (bude to pekelně krátké na ten 3 litr :D ) . Akorát brzdy musí jít nové z 330ky, jinak ti motor nezapíšou (a bylo by to taky docela o hubu).

Pokud budeš kupovat M54B30 tak většinou z anglána (mají méně nalítané a většinou reálně, jediný problém je, že potřebuješ nové vedení serva)

Jo a co potřebuješ kromě spotřebních věcí (olej, servo-olej, chladička, nové siláče motoru - doporučuju, převodovky - ty taky) .... Motor (nastrojený), převodovka, kardán, výfuk, zápis počítej 1300 za papír plus přestavba 1000 plus STK.


Da sa v cr zlegalizovat zastavba V8 namiesto R6?

musel by jsi asi fakt jit cestou alpina, případně ze sebe udělat výrobce aut a udělat na TUV pár zkoušek a máš to legálně, případně jezdit na Fkách jako prototyp. V CZ to není vázaná činnost - nemusíš na to nic splnit.



No ale to není moc levný postup, ty zkoušky TUV jsou tuším kolem 120 (bylo to, možná je to víc) tisíc bez garance úspěšnosti s tím, že pokud to neprojde, musí platit znova :lol:
316i (N42B18) SWAP
Deathstalker
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 16
Registrován: 28. lis 2016, 20:34
Typ E46: 316i SWAP

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod zuzi v 25. srp 2017, 13:44

Deathstalker píše:
No ale to není moc levný postup, ty zkoušky TUV jsou tuším kolem 120 (bylo to, možná je to víc) tisíc bez garance úspěšnosti s tím, že pokud to neprojde, musí platit znova :lol:

Dnes to vychází už poněkud jinak a dá se to splnit vcelku v pohodě, jde hlavně o zabrzděné zkoušky. Ale smysl to moc nemá, to je jasný, to je lepší pořídit živnosťák a Fka.
Uživatelský avatar
zuzi
Ptakopysk podivný [M3 driver]
 
Příspěvky: 12184
Registrován: 10. kvě 2010, 21:38
Bydliště: Plzeň
Typ E46: 330xi touring

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod RedDwarf v 02. zář 2017, 22:44

A nebo koupit rovnou silnější auto a neřešit voloviny :D
Life is too short for front wheel drive! (Sabine Schmitz)
Šedý dravec "sexmachine" sold :(
Blue Widow :)
Včely opylují 87% rostlinných druhů na Zemi. V Evropě to představuje 79% celé produkce potravin. Bez opylovačů je šance na existenci člověka téměř nulová. Bez jejich přítomnosti by jen v Evropě během krátké doby zmizelo asi 20 tisíc rostlinných druhů. Přínos opylovačů pro evropské zemedelství dosahuje podle Evropské komise každý rok 26 miliard EUR.
Uživatelský avatar
RedDwarf
Ptakopysk podivný [M3 driver]
 
Příspěvky: 9964
Registrován: 21. pro 2009, 20:02
Bydliště: /dev/null (Plzeň)
Typ E46: 330i

Předchozí

Zpět na Úpravy, tuning, autohifi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků