Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Diskuse o úpravách, kterými E46 vylepšujete (nebo si to aspoň myslíte :-))

Moderátoři: Vojtar, Mr.Scully, Maty

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Totic v 13. srp 2017, 11:08

Já bych se toho nebál, pořád lepší přehodit hlavu než kopu věcí. Hlavně to jet vyzkoušet na brzdu ať je to vidět na papíře.
Totic
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 45
Registrován: 10. led 2015, 02:39
Typ E46: 323i

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod ice.blade v 13. srp 2017, 12:22

Radsej kup B30 motor a rj ti viem prehrat na 3 litrovu :-) nemusis nic bastlit, motor kupis max za 1000€ komplet nastrojeny zo vsetkym, potom vymenis brzdy za silnejsie, prevodovka a kardan ten vykon udrzia ak na tom nebudes driftit
diag.sk - nejlevnejší diagnostiký kabel za 900,-
profiracing.cz - čiptuning, úpravy a aktualizace řídících jednotek
bmwservis.sk - diagnostika, kódování a jiné služby
autoelektro.sk - opravy a úpravy modulů (BM54, BM24, GM5...)
Uživatelský avatar
ice.blade
Bobr evropský [drifter]
 
Příspěvky: 1643
Registrován: 26. bře 2009, 09:47
Bydliště: BA, sem tam Brno a Praha     Diagnostické kabely - diag.sk Úpravy řídících jednotek - profiracing.cz

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Totic v 15. srp 2017, 08:23

To je rada jistě dobrá, ale velmi drahá. SWAP je kompletní řešení. Ale dozačátku můžeš zkusit přehodit jen 3l sání s lištou za 100€ co mám k dispozici a uvidí se co to udělá?
Totic
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 45
Registrován: 10. led 2015, 02:39
Typ E46: 323i

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod hrusaq v 15. srp 2017, 11:54

Z tohohle nápadu, stejně nic nebude....
ex 320d touring ex 330Ci (budu dlouho vzpominat, super pracovnik)
Uživatelský avatar
hrusaq
Ptakopysk podivný [M3 driver]
 
Příspěvky: 14391
Registrován: 16. zář 2008, 13:51
Bydliště: Los Benos
Typ E46: 335iA

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod baforak v 15. srp 2017, 18:45

1000x lepší a do budoucna výhodnější, je se zbavit třistadváci a koupit si buď dvaosmu, nebo rovnou třílitr. Jakýkoliv sraní se do zvyšování výkonu u m54b22 postrádá smysl, protože to bude finančně nákladný a ve výsledku to bude pořád slabší než třílitr a i kdyby to mělo koně, tak to nebude mít takovej krouťák od nízkejch což je zrovna skvělá vlastnost třílitru. Měnit motor z b22 na b30 je totální nesmysl, spojka bude ráda když to udrží, převodovka i diferák půjdou do sraček, poloosy taky, brzdy to neubrzdí - zrovna brzdy jsou rády, že ubrzdí už b22, navíc je to o průser při bouračce. Osobně jsem byl ve stejný situaci, měl jsem 320 s m54b22 a bylo to pro mě líný, zvažoval jsem taky leccos, výměnu diffu ( je to taky nesmysl - diferák, kterej by zlepšil akceleraci tě dostane do situace, že budeš akorát furt mrdat fofrklackem ). Když vyměníš motor, tak to auto bude hůř prodejný, nebo spíš skoro neprodejný a ono to není moc dobře prodejný ani se správným motorem... Investování do zvýšení výkonu u 2.2ky je házení perel sviním. Stoprocentní smysl to dává až u M3, protože je to vrcholnej model a u b30 je to s otazníkem, ale smysl to ještě i celkem dává, protože pěknej třílitr vyjde i s kompresor kitem pořád levnějš než pěkná M3...
330Ci FL | M54B30 | Manual | M-Packet II | Alcantara sportsitze w. memory | Orientblau | AC Schnitzer style 3 - 18" | BMW Styling 89 - 17"
ex 320Ci 125kw
baforak
Pakůň žíhaný [umí dolít olej]
 
Příspěvky: 234
Registrován: 08. kvě 2016, 19:13
Typ E46: 330Ci FL

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Totic v 16. srp 2017, 08:54

no dobře, vyměnit motor, kompresorovat to jsou rady za desítky tisíc a koupit jiný auto, či bájení o M3 za stovky. To určitě majitelé 320i nejdou hned udělat. První kdo si s tím chce pohrát a něco vyzkoušet cca do 5ti tisíc korun je ta výměna sání, nebo hlavy a tady speciálně pro 2,2l taky nějaký kouzlo s MAF: http://www.bmwklub.eu/forum/viewtopic.p ... a289de1b64
Totic
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 45
Registrován: 10. led 2015, 02:39
Typ E46: 323i

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod baforak v 16. srp 2017, 22:26

Jestli těch zaprděných 10 - 15 koní, co z toho vydoluješ za to stojí si musíš zvážit sám a pochybuju, že z toho vydoluješ víc... Stejně budou až ve vysokejch otáčkách a hlavní průser toho motoru je, že nemá krouťák ani výkon do 4,5t ot, až tam se začíná trošku něco dít a stejně to není žádná sláva, vím o čem mluvím, dával jsem tomu do těla celkem dost a bylo třeba to pořád držet nad 5tis aby to jelo a jak dlouho to asi ty patnáctiletý šunky vydrží :-) . Než zvyšovat výkon, tak se spíše vyplatí to auto odlehčit a mít funkční podvozek, to bude mít větší přínos než nějakých pár poníků, ještě doporučuju vzpěry, ty jsem ve 320 měl a byl to posun k lepšímu. Podle mě si ale 320 nezaslouží investici ani těch 5t do "zvyšování výkonu", je to lemra a z lemry závodníka prostě neuděláš, ten motor fakt dost nejede. Ono se zdá, ale jakmile se v tom začneš hrabat, tak ty prachy letí, 5t tuhle a támhle a za chvíli v tom budeš za deset a fakt se to hezky nasčítává... Ber to jako radu od někoho, kdo si prošel tou samou anabází s M54b22 a nakonec auto relativně vychytaný prodal a koupil b30.
330Ci FL | M54B30 | Manual | M-Packet II | Alcantara sportsitze w. memory | Orientblau | AC Schnitzer style 3 - 18" | BMW Styling 89 - 17"
ex 320Ci 125kw
baforak
Pakůň žíhaný [umí dolít olej]
 
Příspěvky: 234
Registrován: 08. kvě 2016, 19:13
Typ E46: 330Ci FL

Re: Sání a vstřiky z M54B30 na M54B20

Odeslatod Deathstalker v 21. srp 2017, 14:54

Pokud je dobrá kastle tak se určitě vyplatí SWAP. plus mínus za 30 000 czk máš swap hotov.

A 6ti val na 6ti val bude relativně levnější. Jak psal někdo výše, přeprogramuje jednotku, takže nepotřebuješ novou jednotku, EWS a klíčky. Poloosy zůstávají, stejně tak diff (bude to pekelně krátké na ten 3 litr :D ) . Akorát brzdy musí jít nové z 330ky, jinak ti motor nezapíšou (a bylo by to taky docela o hubu).

Pokud budeš kupovat M54B30 tak většinou z anglána (mají méně nalítané a většinou reálně, jediný problém je, že potřebuješ nové vedení serva)

Jo a co potřebuješ kromě spotřebních věcí (olej, servo-olej, chladička, nové siláče motoru - doporučuju, převodovky - ty taky) .... Motor (nastrojený), převodovka, kardán, výfuk, zápis počítej 1300 za papír plus přestavba 1000 plus STK.
316i (N42B18) SWAP
Deathstalker
Hrošík liberijský [učí se řídit]
 
Příspěvky: 11
Registrován: 28. lis 2016, 20:34
Typ E46: 316i SWAP

Předchozí

Zpět na Úpravy, tuning, autohifi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků